Dags att tänka efter

Imorgon är en härlig dag för då får vi jullov, vilket jag har längtat efter jättelänge. Är så skoltrött just nu och välkomnar detta lov stort. Det kommer bli fest på kvällen imorgon, annars ett jätteslappt lov fram till nyår. Såklart ;)

Jag läste en intressant insändare i metro igår, om den här jordbävningen (som jag förövrigt inte kände). Insändaren väckte mitt intresse stort och jag ska försöka ta reda på om det är sant eller ej, men insändar-killen verkade veta vad han pratade om. Han menade att om kärnkraftverket i Barsebäck inte hade lagts ner för några år sedan, som det gjorde tack vare miljökämpar, så hade vi troligen fått en härdsmälta här i Skåne i samband med jordbävningen. Läskigt va?
Han förklarade inte hur det skulle gå till, men jag kan tänka mig att en jordbävning som ligger 4,7 på ritcherskalan skulle kunna skaka om ett känsligt kärnkraftverk hur lätt som helst. Tänk om detta hade skett?
Då hade tidningarna fått sig endel att skriva om.


Kommentera mera
Postat av: Foki

Jadu, det har jag aldrig tänk på :) jag gör nog mina naglar för att jag tycker att det e kul ^^ en liten hobby på fritiden oså :)

Trevlig helg!

Kram från Foki

2008-12-19 @ 21:48:39
URL: http://foki.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0