En värmande soppa

Mmm, åt precis en supergod middag. Gjorde nämligen grönsakssopp ! Det är verkligen underskattat, för det är riktigt gott! I min grönskassoppa har jag morrötter, broccoli, blomkål, lök och när jag orkar har jag även potatis i. Jag skalar aldrig morötterna eller potatisen, bara skivar dem, eftersom alla vitaminer sitter i skalen. Tänk på det :)
Sen slänger jag alltid i en extra grönsaksbuljongtärning eftersom vattnet blir så GOTT av det. Kan sitta och surpla på det hur länge som helst. Ja, ni fattar att jag gillar grönsakssoppa!
Pappa kom även hem idag och meddelade att det är is på sjön! Helt otroligt, det var säkert 2-3 år sedan det var is på sjön så att man kunde åka på den.
Så imorgon ska jag samla ihop några polare som vill åka skridskor och dricka varm chokladmjölk efteråt. Finns verkligen inget mysigare än det!




Kommentera mera
Postat av: mli

Jag ääälskar grönsaksbuljong! (Bevis: http://emiliez.blogg.se/2008/october/aldrig-1.html )

2009-01-05 @ 00:33:37
URL: http://emiliez.blogg.se/
Postat av: Vicky

Jag måste prova den där soppan! Ser underbar ut.



Och tack för kommentaren!! Känns underbart att någon förstår vad man menar. En del fattar inte poängen och skriver att jag inte kommer att lösa några problem om jag istället bär kjol. Suck! Man läser det man vill läsa tydligen.



Läste att du inte äter kött för miljöns skull. Precis vad jag också försöker med. Har det som nyårslöfte att verkligen trappa ner, förhoppningsvis kanske jag lyckas sluta helt.



Ska följa din blogg genom bloglovin!

2009-01-05 @ 11:23:37
URL: http://trickyvicky.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0