Överbefolkning är ett problem idag

Hejhej, här sitter jag och dricker blåbärssoppa och äter risgrynsgröt. Har haft ont i magen hela helgen och får nu bara äta lättsmält mat, tråkigt värre...

Läste precis om mamman i USA som födde 8 barn förra måndagen. Vilket märkligt underverk kan man tänka, men allt var såklart planerat. Läkare hade tydligen placerat embryon i modern, så det där med underverk kan man ju glömma. Inte nog med det har människan sex barn sedan tidigare, och hon är 33 år!!!!!!!!!
Sjukt, oetiskt och jävligt egoistiskt säger jag. Hon födde uppenbarligen såhär många barn för uppmärksamhet och kräver flera miljoner dollar för en intervju med henne.

Världen är full med barn. Härliga, fina barn som sakta med säkert tar död på på vår jord. Alla barn kräver väldigt mycket. Mat, blöjer, kläder, leksaker etc etc... Och de vuxna som har råd att ge barn allt de vill ha, de gör det. Barn växer också. När kläderna blir för små slängs de oftast, likadant med leksakerna som inte är roliga längre.

Barn behöver all kärlek de kan få, och jag tror inte att barn kan få den uppmärksamheten från sina föräldrar med för många syskon. Ett, max två syskon tycker jag räcker. Då lär sig barnet arbeta i grupp samtidigt som föräldrarna hinner, kan, orkar, har råd med att ta hand om var och ett av barnen.
Barnen är det viktigaste, inte hur många de är!



OBS! Överskrid ej

Kommentera mera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0