Böcker är hjärnans barn

Jag önskar jag var en sådan som hade mer tid och ork till att läsa böcker. För jag älskar böcker egentligen, jag älskar att se hur någon annan sätter ihop ord och bokstäver till meningar som ger ett sammanhang. Hur någon målar upp en bild med hjälp av ord och skapar fantasier i ens huvud. För jag älskar att läsa, egentligen, men önskar jag var en sådan som hade mer tid och ork.

Sofia Rapp Johansson. Hittade henne på Aftonbladet, där har jag i alla fall tid att läsa, konstigt nog. Hon är en jävligt stark tjej som gått igenom mycket när hon var liten. Våldtäckter, misshandel och ett hem fyllt av droger. Jag tycker sådana människor är intressanta, eftersom att jag inte kan relatera till dem. Hon har i alla fall gett ut två självbiografier tror jag. Hon gav även ut en diktsamling för ett tag sen som heter Silverfisken. Jag hittade en blogg som skrivit ett utdrag ur Silverfisken. Det var det vackraste och det hemskaste jag läst.

Jag ska nog börja ta mig tid att läsa igen. Köpa böcker, läsa, lära sig, fantisera, drömma sig bort. Det stärker även mitt egna skrivande. Vad har jag att förlora?

Kommentera mera
Postat av: Vardagsemigrationen

Du har ingeting att förlora. Kanske på sin höjd lite tid. Men den tiden blir å andra sidan fylld av nya nyanser som kommer vidga dina konturer.



Tack för din kommentar!

2009-04-09 @ 15:27:24

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0